Crazy Canadians - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu Crazy Canadians - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu

Crazy Canadians

Blijf op de hoogte en volg Emmy

07 September 2014 | Canada, London

Hoi allemaal,

Tijd voor weer een verslagje uit London!

Crazy Canadians, zoals de titel van mijn verslagje al zegt... Hoewel het verschil tussen Canada en Nederland nog niet zo gigantisch groot is, zijn er wel een aantal opmerkelijke dingen...

Zo is het hier blijkbaar heel normaal om, als je pizza besteld, daar friet bij te eten, of Chicken Wings.. Heel bijzonder, ik ben er nog niet aan toegekomen om het te proberen, maar ik laat jullie weten hoe die combinatie smaakt!

Over eten gesproken, ik heb ook ontdekt wat het nationale gerecht van Canada is: Poutine. Ik heb het nog niet geprobeerd, omdat het eerlijk gezegd gewoon vies klinkt: Friet met jus en kaas....... Wat denken jullie ervan? :)

Andere dingen waarover ik me hier verwonder, is dat de universiteit heel graag dingen met eten organiseert. In Nederland krijgen we koffie en thee, met een karig koekje, maar een meeting hier is niet compleet zonder compleet cakejes assortiment, schalen met fruit, en als het enigszins in het schema past: Pizzalunch! Zelfs mijn eerste college ging gepaard met eten! We gingen een of ander rollenspel doen, en blijkbaar was de oefening niet compleet zonder hapjes en drankjes. Mij hoor je niet klagen, haha!

Nog iets anders heel bijzonders hier, is het stappen. Gister ben ik met een stel Fransen en Duitsers naar de kroeg gegaan, erg gezellig, ten eerste, maar de stapgewoontes zijn hier toch wel anders. Ten eerste zijn de meiden hier ZEER schaars gekleed, brrr! De kroegen hebben airco, het bier is ontzettend duur (minimaal 5$, meestal 6 of 7), iedereen danst - ook alle jongens, alle kroegen sluiten om 2 uur, het is normaal om een half uur in de rij te staan voor je binnen kan en in plaats van mensen aan de kant duwen om erdoor te kunnen vragen alle Canadezen heel netjes of ze er even langs mogen, haha! Beleefdheid is hier erg belangrijk, Canadezen bieden graag voor alle dingen hun excuses aan. Erg opmerkelijk, maar ik ben wel een beetje bang dat ik bot overkom zo!

Er zijn vast nog een miljoen rare dingen die ik nu vergeten ben, maar ik wil jullie eigenlijk ook nog wat over de belevenissen van afgelopen dagen vertellen:

Dinsdag had ik een rustig dagje, dus weer lekker rondgewandeld, beetje gepoetst, boodschappen gedaan en met het thuisfront geskyped. Mijn huisgenootje kwam dinsdagavond aan, dus daar heb ik gezellig mee gekletst. Sarah is PhD studente in Kinesiologie, wat hier blijkbaar erg populair is, maar blijkbaar is er niet echt werk in te krijgen.

Woensdag had ik een exchange-bijeenkomst op de universiteit, beetje basis informatie, maar zoals gewoonlijk was het eten inclusief, en het was wel fijn om wat meer mensen te leren kennen. Na de bijeenkomst kregen we een rondleiding op de universiteit, en daarna heb ik met Inès, het Franse meisje en een Duitse jongen, Patrick, geluncht en het gigantische assortiment Universiteits-gadgets bestudeerd. Het is hier blijkbaar heel populair om truien, t-shirts, pennen, tassen, agenda's, stickers, kussens, dekbedden, knuffels, glazen, mokken en wat je ook maar kunt bedenken met het logo van de universiteit te hebben. Ze hebben zelfs schoenen van de universiteit!

Donderdag had ik mijn eerste college van het vak Training and Development, het was wel interessant, maar een typisch eerste college met weinig informatie, maar ik denk dat dat wel interessant gaat worden!

Vrijdag overdag ben ik met Inès naar de sportschool gegaan. Erg mooie sportschool hier, en nog geen twee jaar oud. Alle studenten mogen er gratis onbeperkt gebruik van maken, dus het was ook best wel druk. Helaas mocht ons sportavontuur niet lang duren. Na 10 minuten op de loopband gingen we even naar de wc, en ik slaagde erin om mijn vinger tussen de deur te krijgen. En dat deed toch wel flink pijn! Ik ben bijna omgegaan door een combinatie van de hitte en de pijn, dus nogal een genante bedoeling. Nu is mijn nagel nog steeds paars en is het nogal gevoelig om te typen, of ook maar iets aan te raken, beetje trieste bedoeling dus, haha!

Vrijdag avond wilde ik eigenlijk op stap gaan, maar er was een gigantische onweersbui, en blijkbaar ook een Tornado alarm, dus ik ben maar veilig thuis gebleven. Nu is het ook een beetje afgekoeld buiten, nog maar 20 graden, maar vrijdag was het overdag ruim 30 graden!

Nou, dat was het eigenlijk wel, beetje lang verslag, maar ik heb ook al bijna een week niks laten horen... Zometeen ga ik naar de universiteit toe, daar verzamelen we met een groep internationale studenten om lekker een middagje naar het park te gaan, en verder komen vanavond mijn twee Chinese huisgenootjes, dus ik ben benieuwd!

Tot snel allemaal,
Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Tijd voor mijn grote avontuur: 4 maanden studeren in Canada!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 10774

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 20 December 2015

European Master System Dynamics deel 1: Bergen

19 Augustus 2014 - 29 December 2014

Canada, University of Western Ontario

Landen bezocht: