Terug van Tobermory - Reisverslag uit Tobermory, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu Terug van Tobermory - Reisverslag uit Tobermory, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu

Terug van Tobermory

Blijf op de hoogte en volg Emmy

29 September 2014 | Canada, Tobermory

Hoi lieve allemaal,

Ik ben net weer vijf minuutjes thuis van een fantastisch weekendje Bruce Peninsula National Parc (in Tobermory). Lees eerst braaf mijn verslagje af en geniet dan maar mee van de prachtige foto's (of boek een ticket en kom mij opzoeken)

Deze week weer veel gestudeerd en twee toetsjes gehad, die allebei prima gingen. De colleges blijven interessant, maar over het algemeen niet heel moeilijk. Prima dus voor ook wat ontspanning!

Maandag avond heb ik voor Sarah, Inès en Naomi gekookt, hebben we samen gegeten, en plannen gemaakt voor dit weekend (de spanning voor wat ik nu weer heb uitgespookt wordt groter!). Dinsdag en woensdag ben ik van school naar huis gewandeld. Het is hier weer heerlijk weer (20-25 graden en flink zonnig). De bossen in London zijn echt prachtig! Langzaam begint de Indian Summer, en de kleuren van de Canadese herfst zijn nu al onbeschrijflijk mooi! Ik heb al een paar foto's geprobeerd te maken, maar over een week zal het nog wel beter zijn. Rood, oranje, geel, groen... Heel wat beter dan de bruine Nederlandse herfst!

Donderdagavond heb ik met Sarah en Inès de Canadese poutine geprobeerd. Op aanraden van de serveerster hadden we de Bacon Cheeseburger poutine geprobeerd. Nou, dat was me toch een hartaanval in een doosje: Friet met jus en kaasblokjes (gewone poutine dus) met daarbovenop bacon, kaas en gehakt. Heel lekker, maar onmogelijk om op te eten (en we hadden nog wel de kleinste bak gepakt! Ze hebben ook "WOW" formaat, maar dat zal ik wel proberen als Ralph hier is, haha). Gelukkig kwam Yannick (alweer een Fransman) om nog met ons een biertje te gaan drinken, dus die heeft de rest opgegeten.

Vrijdag was zoals gewoonlijk weer een chilldag: Beetje studeren, beetje skypen met het thuisfront, boodschapjes doen, poetsen, en natuurlijk mijn tas pakken voor ons weekendje weg!

Zaterdagochtend vertrok ik met Inès, Naomi en Sarah in onze gehuurde (maar superchille) auto naar Tobermory, op ongeveer 4,5 uur rijden van London (hartstikke dichtbij dus!). De roadtrip was erg gezellig, veel gelachen en gezongen, en het landschap was prachtig. De wegen waren alleen vreselijk saai. Rechttoe rechtaan, nauwelijks bochten en uitgestorven. Hier had ik nog bijna durven rijden, maar omdat ik nog geen 21 ben mag ik geen gehuurde auto rijden. Eenmaal in ons hotelletje hebben we ons even opgefrist en de bikini's aangedaan voor een kanotocht. Twee meren en een prachtig tussenriviertje vol met lelies, hoog gras, overhangende bomen. Echt Canada zoals je Canada voorstelt! Met het goede weer hielden we het makkelijk vol en we hebben ruim 10 kilometer gekanood. Daarna wilden we eigenlijk een sunset cruise doen, maar de boot vertrok zo'n beetje voor onze neus, dus zijn we zelf maar naar een mooi punt gelopen voor de zonsondergang. Toen de zon eenmaal onder was was het al half 8 en hadden wij vreselijke honger, maar hoewel Tobermory heel toeristisch lijkt was er nog maar 1 restaurant/pub open. We moesten even wachten, maar toen kregen we toch wel heel erg lekkere Fish & Chips! Na nog even gekletst te hebben in ons hotel zijn we lekker gaan slapen.

Vandaag hebben we het park een beetje verkend, in de beperkte tijd die we hadden. Een korte wandeltocht, en een beetje geklauter over de rotsen (Dit was echt wat voor jou geweest papa!) en we hadden het meest on-Canadese uitzicht wat je hier verwacht. Strakblauw meer (wat lijkt op de zee, behalve een gebrek aan golven en zoute lucht), rotsen, zon, strand... Onbeschrijflijk mooi, dus kijk maar naar de foto's!

Na weer een lange road trip naar huis - met een tussenstop voor wat eten en tanken, wat belachelijk goedkoop is hier, we hebben meer dan 800km gereden, en 60$ aan benzine) hebben we ons auto'tje achtergelaten. Nu ben ik weer lekker thuis, moe maar tevreden, tot volgend verslagje!

Oh, Gyonne, je hebt helemaal gelijk wat het "Eh" betreft, en tot mijn schrik begin ik het zelf ook te gebruiken... I'm becoming a real Canadian, eh!

Liefs!

  • 29 September 2014 - 09:33

    Manou :

    Wow Emmy wat onbeschrijflijk mooi inderdaad! De foto's zeggen alles je hebt gelijk, prachtig!
    Heel fijn dat het weekend ook nog es zo gezellig was! Geniet ervan, veel liefs uit Valencia X

  • 30 September 2014 - 20:41

    Trudy En Wim:

    Hoi Emmy, wat een jaloersmakende reizen maak jij, geweldig! Is dan inderdaad maar een saaie bedoeling hier ... Goed om te horen dat 't op de universiteit goed gaat en je het zo naar je zin hebt. Geniet er van, lieve groetjes Wim en Trudy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Tijd voor mijn grote avontuur: 4 maanden studeren in Canada!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 10773

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 20 December 2015

European Master System Dynamics deel 1: Bergen

19 Augustus 2014 - 29 December 2014

Canada, University of Western Ontario

Landen bezocht: