Reisverslag van een rustige week - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu Reisverslag van een rustige week - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu

Reisverslag van een rustige week

Blijf op de hoogte en volg Emmy

07 Oktober 2014 | Canada, London

Na mijn reisje van vorige week heb ik de standaard wel hoog gezet wat Canadese avonturen betreft. Helaas voor mij (en voor jullie) maar fijn voor mijn bankrekening was afgelopen week rustig.

Colleges, studeren, skypen met het thuisfront... Het gebruikelijke verhaaltje, dus dat zal ik niet nóg een keer gaan vertellen, haha! Mijn toetsen en verslagen gaan in ieder geval allemaal goed, nog niks onder de 7. Ik merk wel dat, hoewel ik meer verplicht moet doen aan mijn studie, het niveau aanzienlijk lager ligt. Minder kritisch denken, nauwelijks wetenschappelijke artikelen en de colleges hebben een vrij laag tempo.

Donderdag ben ik weer op stap gegaan met een hele groep internationals en een paar locals. Het blijft me toch wel verbazen hoe groot een groep mensen wordt als iedereen een paar mensen optrommelt. En nog leuker, wat een effect een grote groep op de rest van een kroeg heeft. Toen we binnen kwamen was het rustig en de hele dansvloer leeg, maar binnen een kwartier stond iedereen te dansen, haha!

Vrijdag mijn vrije dag weer, ik moet toegeven dat ik niet heel veel heb gedaan. Eerst uitgeslapen en daarna een retourtje universiteit om kaartjes te kopen voor het thanksgiving-diner, wat komend weekend is. Ik ben benieuwd! Daarna door de stromende regen naar de bus gerend, en vervolgens van de bus naar huis. Dus ik ben maar lekker met warme chocomel en een filmpje op de bank gekropen. 's Avonds heb ik met Sina, een Duits meisje gegeten. Toen ik naar huis liep was het eindelijk droog, en warm dus ik heb mijn jas halverwege uitgedaan. Zaterdag daarentegen was het weer helemaal omgeslagen. Geen regen meer, maar de temperatuur was gehalveerd. 10 graden overdag!

Zaterdagavond ben ik met Inès en Nazanin (Inès' labpartner) naar de film gegaan. Erg leuk om de Canadese bioscoop eens mee te maken, inclusief pre-film spelletjes, flipperkasten in de hal, en gigantische bakken popcorn. De film, Gone Girl, was ook erg goed. Toen we om 1 uur de bioscoop uitliepen was het echt steenkoud buiten! 1 graad... Dus dit weekend maar even op jacht naar een winterjas, want ik ben bang dat de eerste sneeuw ook niet al te lang meer op zich laat wachten!

Zondag was het wederom koud en regenachtig, dus ben ik lekker binnen gebleven om te studeren en te poetsen. Inmiddels zit maandag er ook alweer op, de colleges zijn weer begonnen, en de Midterms (tussentijdse tentamens) komen er allemaal aan. Definitief tijd om flink in de boeken te duiken, want het is een tentamenweek waarin ik nog wel gewoon colleges heb... Deze week 2 quizzes, volgende week 1 midterm en een quiz, en de week erna 3 midterms en een assignment... Drukdrukdruk!

Tot snel, liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Tijd voor mijn grote avontuur: 4 maanden studeren in Canada!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 10782

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 20 December 2015

European Master System Dynamics deel 1: Bergen

19 Augustus 2014 - 29 December 2014

Canada, University of Western Ontario

Landen bezocht: