Thanksgiving en Tentamens - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu Thanksgiving en Tentamens - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu

Thanksgiving en Tentamens

Blijf op de hoogte en volg Emmy

19 Oktober 2014 | Canada, London

Hoi lieve allemaal,

Het is alweer 2 weken geleden sinds mijn laatste verslag, mama wordt ongeduldig, dus bij deze weer een update!

De tijd van spannende avonturen is even voorbij, de afgelopen twee weken ben ik London niet uit geweest, haha. De mobiliteit in Canada - als je geen auto hebt - is nogal beperkt. Maar niet dat ik me verveel hoor!

Op de universiteit is het nog steeds vrij druk. Inmiddels heb ik ook mijn midterms (een afgelopen week, 3 komende week), een soort tentamens, maar dan zonder bijkomende tentamenweek waarin je studietijd hebt maar gewoon met colleges. De University of Western Ontario blijkt nog steeds vol grote verrassingen te staan: afgelopen vrijdag bijvoorbeeld waren er Therapy Dogs. En ja, dat is zoals het klinkt, therapie honden om studenten van hun tentamenstress af te helpen. En ja, daar ben ik uiteraard NIET heen gegaan...

Afgelopen weekend was het Thanksgiving: een lang weekend dus, want we hadden maandag vrij. Zaterdag ben ik met Sarah en Alina gaan winkelen voor winterjassen. Na een lange en frustrerende zoektocht (er waren precies 3 jassen in de Mall die mij pasten, de rest had allemaal te korte mouwen) waren we toch geslaagd. 's Avonds hebben we lekker een meidenavondje op de bank gehad. Zondag heb ik weer wat gepoetst en opgeruimd, en rond 4 uur richting de universiteit voor het International Student Thanksgiving Dinner. Klonk allemaal heel fancy in de voorbereidingen: Kalkoen met cranberrycompote en jus, zalm met een dillekorstje, vierkazentortellini, warme groenten, broodjes, soep, appeltaart en pompoentaart... Helaas pakte het in de praktijk ietsje anders uit. In plaats van een driegangendiner konden we alles in een keer op ons bord laden (het hoofdgerecht was koud tegen de tijd dat ik mijn soep op had) en het eten was vrij droog. Ook was er niks leuks qua versiering, of welkomstwoord... Al met al hadden wij ons "échte Canadese thanksgivingdinner" in 30 minuten op, beetje anticlimax!

Daarna ben ik met Sarah, Alina, Daniela en Sina maar lekker een biertje gaan drinken, spelletjes doen, kletsen, en wilde plannen aan het maken om elkaar allemaal op te gaan zoeken volgend jaar. Ik krijg het nog druk als ik eenmaal thuis ben!

Maandag hebben Alina, Sarah, Naomi en ik zelf ons "thanksgiving dinner" gemaakt, geen Turkey, maar kip (allebei vogels, dus bijna hetzelfde), met frietjes, salade, paprika, boontjes en lekkere apple crumble als toetje. Erg gezellig en erg lekker. Ik had mijn laatste bus gemist, dus ben ik bij Sarah blijven slapen.

Dinsdag begon het "gewone" (nog steeds superleuke, maar ietwat minder spectaculaire) leventje weer: colleges. Na 2 dagen had ik echter alweer weekend. Mijn college van donderdag werd na een half uur gestaakt omdat de verwarming ietsje enthousiast was aangezet. Het was minstens 30 graden in ons lokaal! Donderdagavond had ik een verjaardagsfeestje van Lisa, waar voornamelijk Aussies (Australiërs en Oostenrijkers) waren. Heel gezellig, maar wat zijn die Australiërs toch lastig te verstaan! Eentje was ook nog half Iers, mijn Engels is goed, maar daar kon ik toch echt geen gesprek mee voeren, haha!

Gisteren heb ik weer flink gestudeerd, met een lange wandelpauze tussendoor om nog even te genieten van de Indian Summer en het relatief warme weer (jaja, ik weet dat jullie vandaag 25 graden hadden, maar 16 is ook lekker hoor!). 's Avonds alweer een verjaardagsfeestje, maar daar ben ik niet zo lang gebleven, want er stond weer veel studeren op de planning van vandaag...

Komende week zal het ook nog wel druk zijn, dus tot ik iets leuks te vertellen heb moeten jullie maar rustig mijn verslagje afwachten (mama), haha!

Liefs

  • 19 Oktober 2014 - 12:36

    Familie Janssen:

    Hoi Emmy,

    We lezen iedere keer je berichtjes met veel interesse. Het leest als een heel leuk studentenleven daar in Canada. Vooral studeren en feesten, klinkt bekend van ons studentenleven lang geleden. Jammer dat de thanksgiving een beetje een anti climax was, want dat zijn nou net de dingen die je hier niet meemaakt.
    Ben benieuwd hoe de halloween daar straks zal zijn, alhoewel dat hier ook groots wordt gevierd.
    Met ons gaat alles goed, alhoewel Noah al enkele maanden ziek is. Maar nu hebben ze iets gevonden en ze is inmiddels klaar met de behandeling, dus hopelijk gaat het de goede kant op.
    We gaan zo meteen een wandeling maken met het prachtige weer hier. Hier zijn de blaadjes nog nauwelijks aan het verkleuren, dus de Indian summer blijft hier nog een beetje uit. Zo indrukwekkend als bij jou krijgen we het hier toch niet.

    Heel veel groetjes uit Sevenum. Noah, Ruben, Merijn, Jos en Ans

  • 21 Oktober 2014 - 08:21

    Toos:

    Hoi Emmy,

    Het blijft leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt.
    Wat zal je goed engels (of canadees) spreken als je terug bent.

    Groet,
    Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Tijd voor mijn grote avontuur: 4 maanden studeren in Canada!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 10777

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 20 December 2015

European Master System Dynamics deel 1: Bergen

19 Augustus 2014 - 29 December 2014

Canada, University of Western Ontario

Landen bezocht: