Halverwege mijn grote avontuur... - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu Halverwege mijn grote avontuur... - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu

Halverwege mijn grote avontuur...

Blijf op de hoogte en volg Emmy

27 Oktober 2014 | Canada, London

Wauw, ja, ik schrik er zelf ook van... De helft van mijn fantastische tijd in Canada zit er alweer op. Sniksnik! Maar gelukkig heb ik heel veel lieve mensen om bij terug te komen, haha!

Deze week was het Midterm-week, voor mij tenminste, iedereen heeft ze redelijk verspreid over deze maand, maar ik had maandag, dinsdag en woensdag dus tentamen (ze gingen goed overigens, mijn sociaal geïsoleerd weekend heeft zijn profijt gehad!) Zoals jullie kunnen raden was deze eerste helft van de week dan ook niet echt spannend: studeren, tentamen maken, studeren, eten, studeren, slapen... Was toch wel jammer dat ik niet mijn vertrouwde huisgenootjes hier had voor theepauze!

Woensdagavond heb ik het einde van mijn tentamenweek gevierd met wat biertjes in de Spoke, het wordt al bijna traditie! Donderdag eerst college, en toen mijn weekend eenmaal begonnen was heb ik maar eens even (minimaal 1 uur lang dus) boodschappen gedaan, want ik had helemaal geen eten meer in huis! Volgens mij ben ik echt de grap van de supermarktmedewerkers, aangezien ik elke keer minstens 5x aan kom zetten om te vragen waar iets is, maar zeg nou zelf, paneermeel hoort toch bij de bakspullen, basilicum bij de kruiden en pesto bij de tomatensauzen?!

De rest van de donderdag en vrijdag waren vrij rustig: Ik had mezelf een beetje rust gegeven na de tentamens, dus lekker geskyped, films gekeken, arretjescake gemaakt (even wat comfortfood van thuis, jammiejammie! Inès en Sarah vonden de "arrêteskiek" in ieder geval ook erg geslaagd, haha). Vrijdagavond ben ik met een aantal Canadezen, Britten, Duitsers, Fransen en nog een Nederlander gaan stappen. Dit keer geen bar, maar een soort van club (voor zover ze die in London hebben). Ik heb een heel gezellige avond gehad, al stond de muziek wel heel erg hard, dus vooral gedanst en niet gepraat.

Zaterdag heb ik het studeren maar weer opgepakt. De tentamens zitten erop, dus nu komen de deadlines eraan: Hard Life of a Canadian Student! Ook heb ik het huis maar eens even goed gepoetst: Sarah, mijn Canadese huisgenote doet nog wel haar best om het netjes te houden, maar Alice en Lisa, de Chinese meisjes heb ik nog geen doekje over het aanrecht zien halen! Daarna ben ik met de bus naar Sarah (de Française) en Inès gegaan, om lekker film te kijken en pizza en arrêteskiek te eten.

Vandaag heb ik vooral gestudeerd. Ik ben zelfs op de universiteit geweest om aan mijn groepswerk te werken! Als ik in dit tempo doorga ben ik in ieder geval ruim voor de deadlines klaar, en dat is maar goed ook, want komend weekend ga ik eindelijk naar Toronto! Dus volgende week hopelijk weer een verslag met spectaculaire en jaloersmakende foto's voor jullie.

Heel veel liefs!

  • 27 Oktober 2014 - 23:16

    Toos:

    Ehhh, paneermeel, basilicum en pesto... en dan lekkere arretjescake maken? Dat is pas echt meesterwerk ;-) .
    Groetjes
    Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Tijd voor mijn grote avontuur: 4 maanden studeren in Canada!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 10784

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 20 December 2015

European Master System Dynamics deel 1: Bergen

19 Augustus 2014 - 29 December 2014

Canada, University of Western Ontario

Landen bezocht: