Een wit weekje - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu Een wit weekje - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu

Een wit weekje

Blijf op de hoogte en volg Emmy

25 November 2014 | Canada, London

Ja, de eerste echte sneeuw is gevallen! En hoe! Zondagavond dwarrelde het al neer en maandagochtend lag het eerste laagje toch écht op de grond! Het was ook íetsje te koud om sneeuw te laten smelten: van maandag tot en met vrijdag zowel overdag als 's nachts onder nul (-14 als record) en gevoelstemperaturen van -20! Brrrrr! Woensdag viel er zelfs zoveel sneeuw dat het toch al belabberde bussysteem meer dan twee uur nodig had om mij thuis af te zetten... Maar helaas, inmiddels is het witte winterwonderland weer weggesmolten... Net nu ik fatsoenlijke sneeuwschoenen heb gekocht!

Inmiddels is de laatste échte collegeweek aangebroken, volgende week voornamelijk vraag-en-antwoord colleges en dan beginnen de tentamens al! Het is nu dus even druk met alle deadlines. Zelfs ik heb een paar keer mijn avond in de bibliotheek doorgebracht! Gelukkig had ik na woensdag al niks belangrijks meer, omdat op donderdag de presentaties van mijn Training and Development vak zijn begonnen. Voor het vak moest elk groepje zelf een trainingsprogramma maken, erg leuk, maar zo zat ik donderdag om 10 uur al sushi te rollen, yoga-oefeningen te doen, en vliegtuig-marshall te spelen. Donderdagavond heb ik gezellig met Alina een filmpje gekeken om ons weekend in te luiden (ja, ik weet het, luxeleventje hier).

Vrijdag ben ik eerst met Lisa, een Oostenrijks meisje, gaan winkelen. Uiteindelijk werd het speedshoppen omdat we in de verkeerde bus waren beland en met ons projectgroepje hadden afgesproken. Ik heb alleen mijn schoenen gekocht, maar zoals ik al zei, zaterdag was de sneeuw grotendeels weg, haha. Vrijdagavond ben ik weer eens op stap gegaan. We gingen naar Cowboys, en ja, dat is precies wat jullie je erbij voorstellen: countrymuziek én een elektrische stier (waar ik uiteraard niet op ben gegaan!). Het was heel gezellig. Omdat ik te gierig was voor de taxi naar huis ben ik bij Lisa blijven slapen.

Zaterdag was het weer studietijd, en zaterdagavond was er nog een huisfeestje ergens. Wederom, erg gezellig. Ik heb weer heel wat nieuwe mensen ontmoet. Ik dacht dat ik inmiddels de meeste exchange-studenten wel had gezien, maar ineens verscheen er nog een gigantische groep Duitsers (en meer nationaliteiten, no worries Suzanne!) die ik nog nooit eerder had gezien.

Zondag en vandaag heb ik vooral aan een essay gewerkt, maar op zich heb ik er wel vertrouwen in als ik kijk naar de punten voor mijn essays tot nu toe!

Morgenavond ga ik lekker uit eten met wat vrienden, woensdagavond is er een kroegentocht, donderdag ga ik lunchen met mijn groepje van een opdracht en dit weekend zijn er allemaal kerst-dingetjes waar ik naartoe wil, dus de planning zit alweer flink vol. Geen wonder dat de tijd zo snel voorbij vliegt! Over een maand en 5 dagen ben ik alweer thuis. Tijd om aftelkalenders te gaan maken allemaal!

Liefs,
Emmy

  • 25 November 2014 - 08:48

    Toos:

    Hoi Emmy,

    Je hebt het er maar druk mee lees ik. Gelijk heb je.
    Wat zal dat saai worden als je weer terug in nederland bent.
    Of toch niet.

    Groetjes,
    Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Tijd voor mijn grote avontuur: 4 maanden studeren in Canada!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 10771

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 20 December 2015

European Master System Dynamics deel 1: Bergen

19 Augustus 2014 - 29 December 2014

Canada, University of Western Ontario

Landen bezocht: