De laatste maand - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu De laatste maand - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu

De laatste maand

Blijf op de hoogte en volg Emmy

01 December 2014 | Canada, London

December is officieel begonnen. De kerstversiering is door de Canadezen al flink buiten gezet, de winkels staan er vol van en in Victoria Park is de kerstversiering aan gegaan. Allemaal heel leuk, sfeervol en romantisch, maar dat betekend ook dat het einde van mijn reis er nu écht aan zit te komen.

Tijd dus om nog volop te genieten van alle geweldige mensen die ik hier heb ontmoet, veel bezoekjes aan Tim Hortons te brengen, en een laatste maandje doen of ik een Canadees ben.

Afgelopen week was behoorlijk druk met deadlines, maar ik heb ook veel leuke dingen gedaan. Dinsdagavond ben ik uit gaan eten met een groep mensen, was al even geleden, dus we zijn ook schaamteloos naar een Europees (voornamlijk Duits eten) restaurant gegaan. Woensdagavond was er een kerst-kroegentocht, 12Barz of Christmas, maar we gingen maar naar 5 kroegen, en uiteindelijk hebben we er maar 3 gezien. 1 kroeg was te saai en een andere had zoals gewoonlijk weer een rij... En aangezien alles hier om 2 uur dicht gaat begon het hele feestje al om 7 uur (!!!!), eerlijk gezegd was ik blij dat we de laatste kroeg niet meer in gingen, kon ik lekker met de laatste bus naar huis.

Donderdag heb ik een van mijn projecten afgerond en daarna met mijn projectgroepje geluncht. Daarna braaf in de bieb gestudeerd en nog even koffie gedronken in het "Global Café", een wekelijkse bijeenkomst voor alle buitenlanders, hoog tijd dat ik daar een keer mijn gezicht liet zien! Vrijdag was het Black Friday, een grote uitverkoop omdat het in Amerika thanksgiving is en de Canadezen niet al hun consumenten de grens over willen zien gaan. Ik ben pas laat in de middag met Inès gaan winkelen, dus helaas weinig gekke Canadezen los zien gaan om onbenullige dingen, helaas! Daarna zijn we naar downtown London gegaan om de "lightning of the lights" in Victoria Park te zien. Kerstliedjes zingen met zijn allen, lekker Amerikaans, eh, Canadees! De lichtjes waren in ieder geval erg romantisch! Daarna ben ik met Sina en Daniela film gaan kijken en pizza eten.

Zaterdag voornamelijk weer aan school gewerkt, en gisteren naar een Europese kerstmarkt! Tenminste, zo werd het verkocht, het was voor ons als 3 Duitsers, 1 half Frans half Duitse en mij als grensbewoner een grote teleurstelling! Maar ze hadden wel Glühwein, dus daar hebben we maar een glaasje van gehad voordat we weer aan de lange wandeltocht naar huis begonnen. Het was in ieder geval mooi weer om te wandelen, 15 graden! Helaas is het inmiddels weer koud, haha!

Na de kerstmarkt hebben we nog koekjes gebakken, film gekeken en gekletst. Een lekker ontspannen zondagmiddag!

Deze week heb ik nog 3 dagen college en dan studeertijd. Zondag is mijn eerste tentamen, dus deze week maar flink met de neus in de boeken!

Tot snel lieve allemaal!

Kus, Emmy

  • 02 December 2014 - 19:48

    Jack:

    ZONDAG tentamen???
    Rare jongens (en meisjes), die Canadezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Tijd voor mijn grote avontuur: 4 maanden studeren in Canada!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 10780

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 20 December 2015

European Master System Dynamics deel 1: Bergen

19 Augustus 2014 - 29 December 2014

Canada, University of Western Ontario

Landen bezocht: