Eerste dagen in Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Bergen

Blijf op de hoogte en volg Emmy

05 Augustus 2015 | Noorwegen, Bergen

Hoi lieve allemaal,

Nieuwe reis, nieuw reisverslag! Dit keer vanuit het prachtige Bergen, waar ik de komende 4,5 maand de eerste 30 studiepunten van mijn Master ga halen.

Gisteren, 4 augustus, was het dan zo ver! Om half 8 lieten papa, Suzanne en ik Horst achter ons om naar Amsterdam te gaan. Alles ging zoals gewoonlijk vloeiend, waardoor ik zoals gewoonlijk 2 uur te vroeg bij de gate zat. De vlucht naar Bergen was maar kort, maar met een half uur vertraging was ik uiteindelijk pas om 3 uur in Bergen, waar ik op Monika, een Italiaans-Oostenrijks meisje, heb gewacht om samen naar de stad te reizen.

Dankzij ontzettend behulpzame Noren en uiteraard Google Maps hadden we de studentenbalie en de straat waar mijn huis aan ligt snel gevonden. Ook hadden we binnen no time kennis gemaakt met de beroemd en beruchte Bergense regen. Doorweekt en uitgeput van de enorme heuvels en mijn enorm zware koffer kon ik mijn kamertje in. Na even kennismaken en een kopje koffie met twee van mijn Zweedse huisgenoten (ik heb ook nog een Chinese huisgenoot, een Noorse en nog een Zweed) heb ik mijn knusse kamertje ingericht.

's Avonds had ik weer met Monika afgesproken. Na een snelle hap bij een Taco restaurant (fastfood is gelukkig wel redelijk betaalbaar én onze burrito had groenten!) ontmoetten we een aantal andere studiegenoten bij de prachtige historische haven van Bergen (zie foto's!). We hebben een behoorlijk internationale groep! Lize uit Zuid-Afrika, Anaely uit Nicaragua, Miriam uit Australië, Yokei uit Japan, I-Chun uit China en Valerio uit Italië. Er komen vandaag ook nog wat studiegenoten aan, een paar Nederlanders, een Mexicaan, een meisje uit Ethiopië, een Griekse Amerikaan en nog vanalles. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met al die verschillende culturen (en leeftijden... die Griek/Amerikaan is 57!!).

Na een gezellig kopje koffie ben ik met Monika naar huis gelopen. We wonen vijf minuten uit elkaar, dus wel fijn dat we dan overal samen naartoe kunnen! Tussendoor even een stop voor wat boodschappen zodat we ontbijt hadden en wat andere dingen. De supermarkt is tot nu toe vreselijk onoverzichtelijk, en duur! Ik ben net weer terug. Voor de komende paar maanden heb ik vast de kaas van mijn menu geschrapt, net zoals komkommers (voor 5€ per kleine komkommer) en yoghurt (vanaf 8€ per halve liter).

Vanmorgen ben ik weer met Monika op pad gegaan voor een ritje naar Ikea. Er gaat een gratis shuttlebus naar de dichtsbijzijnde Ikea en we hadden allebei wat spullen nodig voor onze kamer. Het is echt ongelooflijk hoeveel de Noorse Ikea op de onze lijkt: exact dezelfde indeling en producten.

's Middags heb ik mijn kamer even gepoetst, nadat ik een paar spinnenwebben had gespot vond ik dat toch wel nodig. Daarna ben ik even sightseeing Bergen gaan doen. Het regende even een paar uur niet en daar moest ik natuurlijk gebruik van maken! Ik zal vanavond nog even wat foto's erbij zetten voor jullie!

Vanavond ga ik weer buiten de deur eten, lekker decadent, haha! Naar een restaurant, brød

  • 08 Augustus 2015 - 14:55

    Jack:

    Hoi Emmy,
    had wel weer zoiets verwacht. Kunnen we je belevenissen weer volgen.
    Veel succes met de studie in Noorwegen en veel plezier tijdens het verblijf.
    Maarrr... de foto's?

  • 09 Augustus 2015 - 15:20

    Trudy:

    Ha Emmy,
    Leuk dat je weer een reisverslag maakt! Interessante groep, ben benieuwd hoe dat allemaal bij elkaar past.
    Jammer dat Noorwegen zo duur is, maar dan waardeer je straks thuis de overvloed weer :).
    Gr. Wim en Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Tijd voor mijn grote avontuur: 4 maanden studeren in Canada!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1511
Totaal aantal bezoekers 10776

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 20 December 2015

European Master System Dynamics deel 1: Bergen

19 Augustus 2014 - 29 December 2014

Canada, University of Western Ontario

Landen bezocht: