Eerste "echte" collegeweek - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu Eerste "echte" collegeweek - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu

Eerste "echte" collegeweek

Blijf op de hoogte en volg Emmy

14 September 2014 | Canada, London

Hoi allemaal!

Oke, waar zijn we gebleven: afgelopen zondag! En ik maar denken dat ik mijn reisverslag goed bijhield!

Nou, goed dus, de "Gathering in Gibbons Park" was afgelopen zondag. Het weer was - toen nog - heerlijk, lekker zonnig en niet te warm. Gibbons Park is, net als het grootste deel van London, prachtig groen, en heel ruim, zoals jullie op de foto's kunnen zien. Ik heb met ontzettend veel mensen gepraat, weer een hele groep nieuwe mensen leren kennen, dus dat was wel gezellig. We hebben ook best wel wat spelletjes gedaan, zoals Maffia (Soort van Weerwolven), Badminton, Frisbee... Gewoon lekker relaxen in het park. Samen met Ines (Française) heb ik ook nog een stukje gewandeld. De natuur in Canada stelt zeker niet teleur!

's Avonds heb ik mijn Chinese huisgenootjes ontmoet, een tweeling, Lisa en Alice - ik heb geen idee wat hun 'echte' Chinese naam is, maar wat het ook is, ik kan het toch niet uitspreken! Ze gaan hier het komende jaar Engels leren om volgend jaar de studeren. Hopen dat ze het Engels snel oppakken, want communiceren valt niet mee, haha! Met handen en voeten heb ik zo goed en zo kwaad als het kan wat dingen uitgelegd, maar na een infosessie van 10 minuten over de waterkoker en thee maken met een zakje heb ik het maar opgegeven met al het handen en voetenwerk, als ze wat willen weten vragen ze het zelf maar in plaats van dat ik alles uitleg!

Maandag was het weer tijd voor de Universiteit. Hoewel ik pas om 14.30 college had ging ik vroeg om een ticket voor Niagara Falls te kopen - waar ik vandaag ben geweest, maar daar vertel ik straks wel over! - en te studeren in de bibliotheek, want ik was van plan geen boeken te kopen, die zijn hier namelijk "ietsje" duurder dan thuis. Helaas, het boek was niet aanwezig. Bovendien wilde mijn laptop geen verbinding maken met de WiFi, dus ik kon mijn professor niet mailen. 1,5 uur en vijf nieuwe wachtwoorden later kon ik mijn mailtje sturen en ben ik koffie gaan drinken met Ines en een stagegenootje van haar, een Iranees meisje. Inmiddels bleek dat mijn boek niet aanwezig was, dus heb ik maar gewoon een beetje rondgehangen tot mijn college: Industrial/Organizational Psychology. Ik denk dat het wel een interessant vak wordt, dus dat zit wel goed!

Dinsdag had ik weer laat college, van het vak Compensation and Benefits Management. De professoren hier zijn/lijken allemaal zo jong hier! En zo informeel! De professor die ik voor dit vak had ging uitgebreid over zichzelf vertellen: haar hobby's, academische achtergrond, bruiloft, huisdieren, vakanties! Maar het is wel leuk dat ze hier zo open zijn.

Woensdag is mijn drukke dag: dan heb ik twee colleges (wel allebei 3 uur!). Eerst Globalization, een politicologie vak, met weer een jonge professor, die erg veel social media gebruikt: we hebben een facebook-groep van het vak, maar ook Snapchat, Twitter, Reddit (geen idee wat dat is?), Instagram... Alles is vertegenwoordigd. Tot mijn grote vreugde heeft hij ons ook een link gegeven naar een PDF van het boek, dus dat spaart weer een dollartje of 100! Ja, daar schrikken jullie wel van he! Nou, ik kan jullie vertellen, dat boek was goedkoop... Ik ben na het college - wat 20 minuten duurde omdat het een introductiecollege was - boeken gaan kopen. 517$... Auw! Fijn dat jij betaalt mama! Omdat ik nu ineens zo'n lang tussenuur had ben ik met Felix, een Duitse jongen, koffie gaan drinken. Tim Hortons, een Canadese koffieketen, heeft 17 (!!!) vestigingen op de Campus, en de koffie is erg goed moet ik zeggen.
Na de koffiepauze had ik college van het vak Introduction to Fraud Examination. Erg interessant, maar dat gaat een ingewikkeld vak worden, met al die terminologie! Daarna ben ik met mijn nieuwe boekjes de bieb ingedoken. Het regende pijpenstelen, en bovendien had ik de volgende dag mijn eerste toets(je). Het is hier blijkbaar gebruikelijk om huiswerkopdrachten en wekelijkse minitoetsjes te geven. Het helpt wel om alles bij te houden waarschijnlijk, maar toch voelt het een beetje of ik terug ben op het Dendron...

Na mijn studiesessie ben ik met een hele groep internationale studenten naar The Spoke gegaan, een kroeg op de campus. Daar kwam een of andere Canadese zanger, Rick McGhie, optreden. Blijkbaar speelt hij al minstens 20 jaar elke woensdag ongeveer dezelfde nummers, dus het was stampdruk, en alle Canadezen zongen uit volle borst mee. Sweet Caroline, Rolling on a River, American Pie... Erg gezellige sfeer!

Donderdag had ik dus mijn eerste testje, wat goed ging, no worries! Ik had 7 van de 10 goed. Vrijdag was mijn vrije dag. Ik heb mijn kamer en de gezamelijke keuken een beetje opgeruimd, was gedaan en gepoetst, moet ook gebeuren helaas. Daarna ben ik met Ines naar de sportschool gegaan voor Yoga... Voor iedereen die ooit beweert dat dit ontspannend is, DON'T GO! De yogalerares liet ons echt de meest onmogelijke posities aannemen en maar zeuren als we onze ademhaling niet onder controle hadden. Na Yoga ben ik snel op en neer naar huis gegaan om te douchen en mijn camera te halen, want 's avonds stond de eerste (Ijs)hockeywedstrijd van de Mustangs - het universiteitsteam - op het programma. Dat was echt superleuk, heel gezellig, hoewel ik de enige niet-Franse was. Mijn Frans wordt zeker getraind hier! De Mustangs wonnen in de tweede verlenging met 5-4, hoera! Let's go Mustangs! Na de wedstrijd ben ik lekker op tijd naar bed gegaan, want ik wilde goed uitgerust zijn voor vandaag....

NIAGARA FALLS!

Na een busrit van 2,5 uur - hartstikke dichtbij dus, voor Canadese begrippen - kwamen we aan bij de Falls. Wauw! Zo indrukwekkend! We kregen nog niet veel tijd om ze te bekijken, want we gingen eerst een rondvaart maken, en zo dicht mogelijk bij de Horseshoe (Canadese Falls, in de vorm van een hoefijzer) komen. We kregen allemaal een poncho, en die bleek ook hard nodig te zijn! Er komt ontzettend veel mist van de Falls, en daar ging de boot dus middenin staan. Het uitzicht was in ieder geval adembenemend! Na de boottocht hebben we (3 Franse meisjes: Ines, Sarah en Naomi; 4 Duitsers: Felix, Patrick, Alina en Julia; en een meisje uit Nieuw-Zeeland, Kate) gepicknickt met uitzicht op de Falls. Daarna hebben we wat rondgewandeld, heel veel foto's gemaakt, en de dag afgesloten met Timmy's (de Tim Hortons). Daarna weer een lange maar gezellige busrit naar huis, en nu zit ik dus lekker warm binnen mijn verslagje te typen.

Het weer in Canada is omgeslagen afgelopen donderdag. Woensdag was het nog lekker 25 graden, maar donderdag amper 15! Vandaag zou het eigenlijk de hele dag gaan regenen, maar dat is gelukkig beperkt gebleven tot een stortbui vanmorgen!

Nou, ik zal proberen volgende week een extra verslagje te typen als ik wat leuks te vertellen heb (vast wel), maar voor nu kunnen jullie genieten van de adembenemende Falls (en Gibbons Park en IJshockey).

Liefs,
Emmy

  • 15 September 2014 - 06:19

    Cees:

    Hoi hoi,

    Was op waarbenjij een verslag aan het lezen en bladerde nog even door Canadese verslagen heen. Ik zie dat jij in London zit voor 4 maanden. Leuk!

    Hopelijk geniet je van je tijd hier. Wij wonen in Canada sinds 2005 en sinds 2012 in Ontario.

    Groetjes vanuit Woodstock

    Carlien en Cees

  • 19 September 2014 - 21:55

    Mie Tacken:

    Leuk Emmy om te lezen hoe het met je gaat in Canada. Bewonder je snelle aanpassing. Moet ook wel spannend zijn. Geniet van de komende tijd en alle nieuwe dingen die je meemaakt.
    Lieve groet van mij, t. Mie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Tijd voor mijn grote avontuur: 4 maanden studeren in Canada!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 10795

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 20 December 2015

European Master System Dynamics deel 1: Bergen

19 Augustus 2014 - 29 December 2014

Canada, University of Western Ontario

Landen bezocht: