Onderweg... - Reisverslag uit Toronto, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu Onderweg... - Reisverslag uit Toronto, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu

Onderweg...

Blijf op de hoogte en volg Emmy

19 Augustus 2014 | Canada, Toronto

Lieve allemaal,

Daar zit ik dan, helemaal alleen op het gigantische Pearson International Airport in Toronto. Na een vlucht van iets meer dan 7 uur ben ik veilig geland en is mijn koffer(tje, dat mag ik zeggen, hij weegt maar 18 kilo!) weer ingecheckt.

Het was toch wel even spannend vanmorgen, om thuis weg te gaan. Papa en Ralph hebben me heel lief naar Amsterdam gebracht. Jullie zullen het vast niet geloven, maar ik heb niet gehuild! Nouja, papa zie ik natuurlijk morgen weer in New York, maar superstoer als ik was heb ik ook geen traantjes om Ralph gelaten.

Ruim op tijd was ik uiteraard op Schiphol, niks vergeten en meteen door... En toen kon het wachten beginnen, hoewel die tijd eigenlijk voorbij is gevlogen. Ik heb wel elk uur een zenuwplasje moeten doen, haha! Toen ik eenmaal geboard was - uiteraard ook probleemloos - nog even snel met mama en Suzanne gebeld, en toen aan boord!

Ik zat bij de raam, gelukkig niet langs een DD (Dikke Duitser), maar langs een vriendelijke Canadees. Ik was eigenlijk van plan rustig te gaan slapen, maar de spanning werd me teveel, dus maar lekker films gekeken. De vlucht ging heerlijk, heel soepel opgestegen en geland, en onderweg ook nauwelijks turbulentie.

Bij aankomst ging ook alles probleemloos, ik was zo door de douane heen met mijn eerlijke gezichtje, en heb samen met een aardige Canadese man gereisd naar de Terminal waar ik nu zit. Hij heeft me zijn hele familiegeschiedenis verteld, en was apetrots over zijn eerste kleindochter aan het vertellen.

En nu zit ik dan hier, in mijn eentje, met mijn laptop het eerste verslagje te typen, gelukkig is hier overal WiFi, dus er zullen zo ook nog wel wat Whatsappjes volgen voor de gelukkigen!

Nou, dat was eigenlijk het spannende verhaal so far, en nu weten jullie ook allemaal dat ik in ieder geval veilig halverwege ben gekomen. Mijn volgende vlucht is pas om 16.20, dus ik denk dat ik zo maar even ga winkelen. Ik laat wel wat horen als ik veilig in London ben.

Liefs, Emmy

P.S. Suzanne, het vliegtuig-voer was weer eens ouderwets lekker!

  • 20 Augustus 2014 - 00:03

    Jack:

    Hoi Emmy...

    Ik heb je link dus ontvangen. Dat wordt weer een hele poos verslagjes volgen...
    Maar dat is wel leuk natuurlijk!

    Grtz, Jack.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Tijd voor mijn grote avontuur: 4 maanden studeren in Canada!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 10792

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 20 December 2015

European Master System Dynamics deel 1: Bergen

19 Augustus 2014 - 29 December 2014

Canada, University of Western Ontario

Landen bezocht: