New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu

New York City

Blijf op de hoogte en volg Emmy

22 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Zo, weer tijd voor een verslagje... Inmiddels heb ik er alweer flink wat kilometers op zitten! Na mijn vorige verslagje ben ik eerst naar London "international" airport gevlogen. Het vliegtuig was echt heel klein! 28 zitplaatsen, en propellers, maar gelukkig duurde de vlucht maar 3 kwartier... Eenmaal aangekomen in London zag ik wel in dat hier de nacht doorbrengen krap ging worden... Het vliegveld vloog maar op 3 bestemmingen, waarvan de enige buitenlandse chicago, mijn volgende bestemming. Toen ik bij de balie ging informeren wanneer mijn koffers ingecheckt konden worden kreeg ik mijn eerste tegenvallende bericht: storm in chicago, die london de volgende ochtend zou bereiken! Gelukkig werd ik goed geholpen en mijn vlucht veranderd van 's morgens naar zo snel mogelijk naar Chicago. Dat werd uiteindelijk niet om 7, zoals gepland, maar om 10 uur... Het was toen al een erg lange dag geweest, maar erg comfortabel heb ik geen dutje kunnen doen.

Uiteindelijk was ik rond 12 uur 's nachts - lokale tijd van Chicago - helemaal geïnstalleerd om een nachtje daar te slapen, hoewel het ijskoud en oncomfortabel was heb ik toch een paar uur gedut, samen met een Amerikaanse vrouw die ook geen hotel had.

12 uur later, toen de laatste vlucht van mijn heenreis erop zat, stond ik dan eindelijk in NYC, te wachten op papa en Suzanne, die een uurtje vertraging hadden gehad. Eenmaal herenigd gingen we samen naar ons hotel. En wat voor een! Op de 24e verdieping hebben we een soort van suite, met keuken, woonkamer en slaapkamer met heerlijke bedden! We fristen ons snel een beetje op en toen vertrokken we de stad in...

New York is, tja, WAUWSIE! zoals Suzanne dat zou zeggen - en ook steeds zei. Een mengsel van prachtige stadsparken, historische gebouwen, moderne gebouwen en natuurlijk Skyscrapers: wolkenkrabbers in alle soorten en maten. De een nog hoger en mooier dan de ander. Empire State building natuurlijk, maar ook het Chrysler Building, Tower 1 en nog zoveel meer. Woensdag hebben we vooral door de stad gelopen; Times Square, Columbus Circle, Lincoln Center, Bryant Park, waar we onze eerste hotdog aten. Daarna gingen we naar Madame Tussauds, dat blijft toch altijd indrukwekkend. Na Madame Tussauds gingen we richting Empire State Building. Eerst de skyride, een bewegingssimulator met érg flauwe humor, maar toch zwaar voor mijn moede lichaam; de top deck van het ESB hebben we maar geskipt voor woensdagavond. We liepen richting huis via het Rockefeller center: nog een hoog gebouw, met een mooie fontein ervoor. Daarbij was een gezellige bar, waar papa en Suzanne hun eerste New Yorkse biertje nuttigden (en een cola voor de -21er). Daarna was iedereen wel moe, en zijn we lekker naar het hotel gelopen.

Vandaag stond downtown Manhattan op het programma: eerst een prachtige cruise rondom het eiland - Manhattan dus - waar we helemaal los gingen met de fototoestellen, en vervolgens langs de haven, door battery park naar het skyscraper museum en Wall Street. Wederom, WAUWSIE! Wat een stad is New York toch! Ook het 9/11 memorial hebben we bezocht vandaag. Erg indrukwekkend, wederom.

Onze volgende stop was de bike rental bij de Brooklyn Bridge. Naar enigzins discussie over welke straten fietsveilig waren en welke niet, crosten we toch zo over de Brooklyn Bridge. Wat een uitzicht! Na een klein rondje Brooklyn zijn we over een andere brug, Manhattan Bridge, teruggefietst. Hierna volgde een lange wandeling uptown door Chinatown en Little Italy, om na een hapje eten via een paar mooie parken vandaag wél de top van het Empire State Building te bereiken. Een lange rij, zowel bij het naar boven gaan als het afdalen, maar echt een Million Dollar View, en prachtig uitzicht over New York by Night. Nu zijn we inmiddels terug in onze suite, tijd om lekker te gaan slapen. Morgen staan Central Park, Metropolitan en National History museum op het programma. En natuurlijk de New York Yankees!

Dus, weltrusten allemaal, groetjes vanuit het fantastische New York!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Tijd voor mijn grote avontuur: 4 maanden studeren in Canada!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 10809

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 20 December 2015

European Master System Dynamics deel 1: Bergen

19 Augustus 2014 - 29 December 2014

Canada, University of Western Ontario

Landen bezocht: