Veilig in London - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu Veilig in London - Reisverslag uit London, Canada van Emmy Pasch - WaarBenJij.nu

Veilig in London

Blijf op de hoogte en volg Emmy

25 Augustus 2014 | Canada, London

Hoi lieve allemaal!

Hier mijn eerste verslagje vanuit London, Ontario.

New York heb ik inmiddels achtergelaten, net als papa en Suzanne. Wauw, wat is dat een geweldige stad! Na mijn vorige verslagje hebben we nog 1 dag daar gehad. Central Park, Metropolitan Museum, Museum of National History en de grote highlight: New York Yankees... Maar wat we daar allemaal uitgespookt hebben gaan Suzanne en papa jullie vast allemaal wel vertellen, het was in ieder geval geweldig!

Na een nachtje op het vliegveld - ijskoud, alweer - vloog ik eerst naar Toronto en toen naar London, wat allemaal heel soepeltjes ging. Ik was/ben alleen ontzettend verkouden van alle airco, dus de tissues gingen hard! Eenmaal aangekomen kon ik meteen in de "taxi" stappen naar mijn hostel. Waar in New York de Yellow Cabs rijden, stond hier een of andere luxe auto met leren bekleding, verschil nummer 1, check! Het verschil tussen New York en London is echt gigantisch! Waar in New York geen laag gebouw te vinden was, zijn hier voornamelijk bungalow's. London is uitgestrekt, groen, groot, laag, mooi en heerlijk rustig.

Toen ik me een beetje had gesettled in het hostel ben ik op zoek gegaan naar een supermarkt. Op een half uurtje lopen was blijkbaar een Mall, een winkelcentrum, en daar zou wel een supermarkt zijn. Het vinden van zo'n supermarkt duurde wel even, maar ik heb wel een goede plek gevonden voor regenachtige dagen. Dat winkelcentrum van de "small town" London zoals de taxichauffeur het noemde ("slechts" 350 000 inwoners) was groter dan het hele centrum van Nijmegen! En dan die winkels! Het duurde meer dan een uur voor ik een supermarkt had gevonden voor wat ontbijtspullen...

Eenmaal terug op mijn hotelkamertje - een grote achteruitgang na de suite van NYC, maar nog steeds luxe! - ben ik maar lekker in bed gekropen. Nu is het hier 10.30, dus ik ga zo maar eens mijn eerste bezoekje brengen aan de Universiteit hier, en daarna op kamerzoektocht.

Ik houd jullie op de hoogte!

  • 25 Augustus 2014 - 22:24

    Maartje:

    Hee lieve Emmy! Wat fijn om te lezen dat je goed aan bent gekomen in je woonplaats voor het komende half jaar! New York klinkt ook echt geweldig! Moet ik ook een keer heen volgens mij :) Hopelijk kun je snel een appartementje vinden daar en is de universiteit ook leuk! Ik kijk uit naar je volgende verslagen! Geniet er van Emsie!

    Xxxxx Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emmy

Tijd voor mijn grote avontuur: 4 maanden studeren in Canada!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 10791

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 20 December 2015

European Master System Dynamics deel 1: Bergen

19 Augustus 2014 - 29 December 2014

Canada, University of Western Ontario

Landen bezocht: